Εισαγωγή - Πίνακες

Διομήδης Σπινέλλης
Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
dds@aueb.gr

Καλώς ήρθατε

Αλγόριθμοι και Δομές Δεδομένων

Τι περιλαμβάνει το μάθημα

  1. Εισαγωγή - Πίνακες
  2. Στοίβες
  3. Ουρές
  4. Λίστες
  5. Δένδρα
  6. Β-Δένδρα
  7. Γράφοι
  8. Αναζήτηση
  9. Κατακερματισμός
  10. Ταξινόμηση
  11. Τεχνικές αρχείων
  12. Ανασκόπηση - επανάληψη

Οι σημειώσεις

Οι ασκήσεις

Οι ασκήσεις είναι υποχρεωτικό και απαραίτητο στοιχείο του μαθήματος. Τα παρακάτω πρόσθετα στοιχεία εξηγούν τις τυπικές απαιτήσεις των ασκήσεων.

Χρόνος παράδοσης

Τρόπος παράδοσης

Περιεχόμενο

Οι ασκήσεις βαθμολογούνται σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια: Για τα παραπάνω δίδονται - όπου χρειάζεται - συμβουλές στο μάθημα και τα εργαστήρια.

Συνεργασία

Γενική βιβλιογραφία

Αφηρημένοι τύποι δεδομένων

Οι αφηρημένοι τύποι δεδομένων (abstract data types) μας επιτρέπουν να διαχωρίσουμε τον τύπο των δεδομένων από την υλοποίησή του.

Πίνακες

Παράδειγμα

(* Άθροισμα στοιχείων του πίνακα n στοιχείων a *)
var
   a : array [1..10] of integer;
   n, i, sum : integer;

begin
     sum := 0;
     for i := 1 to 10 do
     begin
          sum := sum + a[i];
     end;
end.

Υλοποίηση πινάκων

Πίνακες στην Pascal

Ειδικές μορφές πινάκων

Πρόσβαση στα στοιχεία ενός πίνακα

Μηδενισμός κατά Gauss

Σε ένα σύστημα εξισώσεων μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τις παρακάτω πράξεις χωρίς μεταβολή της λύσης: Με τη χρήση των παραπάνω μπορούμε να επιλύσουμε συστήματα εξισώσεων με τη μέθοδο Μηδενισμού κατά Gauss (Gaussian Elimination).

Παράδειγμα

( 1  3 -4 ) (x1)   ( 8)
( 1  1 -2 ) (x2) = ( 2)
(-1 -2  5 ) (x3)   (-1)

Βιβλιογραφία

Ασκήσεις

Άσκηση ADS01

  1. Να γραφεί πρόγραμμα σε Pascal το οποίο να λύνει το παρακάτω σύστημα εξισώσεων με τη μέθοδο του μηδενισμού κατά Gauss.
    ( 1  3 -4 ) (x1)   ( 8)
    ( 1  1 -2 ) (x2) = ( 2)
    (-1 -2  5 ) (x3)   (-1)
    
    Το πρόγραμμα μπορεί να χωριστεί σε τρεις διαδικασίες:
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ασκήσεις