Ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνετε να μου ζητήσετε συστατική
επιστολή. Οι συστατικές επιστολές που δίνω σε φοιτητές μου είναι πάντα
ουσιαστικές και (για λόγους αρχής και έλλειψης χρόνου) ποτέ τυπικές.
Μια τυπική επιστολή το μόνο που μπορεί να βεβαιώσει είναι πως ο φοιτητής
στον οποίο αναφέρεται είναι πραγματικό πρόσωπο, έχει παρακολουθήσει
κάποια μαθήματά μου και έχει λάβει τους συγκεκριμένους βαθμούς. Μια
ουσιαστική συστατική επιστολή περιγράφει το πλαίσιο της στενότερης
συνεργασίας που είχα με το συγκεκριμένο φοιτητή, τον τρόπο εργασίας του
φοιτητή, τις δυνατότητες εργασίας του στο περιβάλλον μιας ερευνητικής
ομάδας, ερευνητικά αποτελέσματα στα οποία καταλήξαμε μαζί, κοινές
δημοσιεύσεις και άλλα αντίστοιχα στοιχεία. Όλα τα στοιχεία μιας τυπικής
συστατικής επιστολής εμφανίζονται στην αναλυτική κατάσταση βαθμολογίας.
Μια συστατική επιστολή που απλώς επιβεβαιώνει τα στοιχεία αυτά,
κατά τη γνώμη μου,
υποβαθμίζει το θεσμό της συστατικής επιστολής, τον παραλήπτη και τον
αποστολέα της επιστολής. Από την άλλη πλευρά μια ουσιαστική συστατική
επιστολή μπορώ μόνο να δώσω σε φοιτητές με τους οποίους έχω συνεργαστεί
πέρα από τα στενά πλαίσια των υποχρεωτικών μαθημάτων. Τέτοια συνεργασία μπορεί να
έχει υπάρξει π.χ. στα πλαίσια μιας εργασίας σε ένα μάθημα,
πτυχιακής εργασίας,
ερευνητικού ή αναπτυξιακού έργου,
ή δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού.
Λάβετε υπόψη σας πως το μάθημα
Ειδικά θέματα τεχνολογίας λογισμικού αξιολογείται με εργασίες
και κατά συνέπεια είναι μια καλή ευκαιρία για να γνωρίσω καλύτερα τις ικανότητές σας.
Επίσης, μπορείτε να με εντυπωσιάσετε ολοκληρώνοντας τα
10000 πράγματα που πρέπει να κάνει ένας φοιτητής πληροφορικής πριν
αποφοιτήσει.
Περισσότερες συμβουλές για το πώς μπορείτε να λάβετε μια θαυμάσια συστατική
επιστολή θα βρείτε σε
αυτή την καταχώρηση
στο ιστολόγιό μου.
Οι σημειώσεις των μαθημάτων μου έχουν στο τέλος
του πίνακα περιεχομένων του κάθε μαθήματος μια ενότητα με θέματα εξετάσεων.
Όπου δεν υπάρχουν θέματα των τελευταίων εξεταστικών περιόδων,
δεν έχω διδάξει εγώ το σχετικό μάθημα ή τα θέματα είναι αντίστοιχα
με αυτά άλλων ετών.
Δείτε τις σημειώσεις μου και τα παραδείγματα στη σελίδα
αυτή.
Επίσης, διαβάστε τις εξαιρετικές και πάλι σημειώσεις του συναδέλφου
Πάνου Βασιλειάδη για την
εκπόνηση βιβλιογραφικών επισκοπήσεων.
(Η ερώτηση αυτή αφορά μόνο τους διδάσκοντες.)
Από τη Γραμματεία ζητώντας τη λίστα φοιτητών για το μάθημά σας και το
αντίστοιχο εξάμηνο θα λάβετε ένα αρχείο κειμένου που περιέχει την
εκτύπωση των φοιτητών.
Η διαδικασία για να μετατρέψετε το αρχείο αυτό σε μορφή Excel (import
text file) είναι σύνθετη και για το λόγο αυτό θα βρείτε
εδώ ένα αρχείο
Excel (import-students) που έφτιαξα για να την αυτοματοποιήσω. Η
διαδικασία με τη βοήθεια του αρχείου import-students είναι η παρακάτω:
Φορτώνετε το αρχείο Excel
Πηγαίνετε στο κελί Α5
Eπιλέγετε την εντολή Data - Refresh Data
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, δείχνετε το αρχείο που περιέχει την
εκτύπωση των φοιτητών
Επιλέγετε την εντολή Data - Filter - Advanced Filter
Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας να κάνετε διδακτορικό μαζί μου, το οποίο και με τιμά.
Η απόκτηση ενός καλού διδακτορικού δυσκολεύει ακόμα και φοιτητές πλήρους απασχόλησης,
μια και συχνά απαιτεί εργασία πολύ περισσότερη από ένα τυπικό οκτάωρο.
Έχετε κάποια στοιχεία (λ.χ. δημοσιεύσεις σε υψηλής στάθμης επιστημονικά περιοδικά,
καθοριστική συνεισφορά σε πετυχημένα έργα ανοικτού λογισμικού,
διπλώματα ευρεσιτεχνίας, άλλες διακρίσεις)
που να τεκμηριώνουν την ιδιαιτερότητα της δικής σας περίπτωσης;
Στείλτε μου παρακαλώ αν θέλετε ένα πλήρες βιογραφικό.
Σε περίπτωση που από το μέχρι τώρα έργο σας δεν υπάρχουν ικανά στοιχεία
για να τεκμηριώσουν την ιδιαίτερη μεταχείριση που ζητάτε,
αλλά παρ' όλ' αυτά πιστεύετε πως έχετε
τις εξαιρετικές ικανότητες και την αφοσίωση που απαιτεί η απόκτηση ενός διδακτορικού διπλώματος
σε συνθήκες μερικής απασχόλησης,
σας προτρέπω να στοχεύσετε τα επόμενα 1-2 έτη
να δημοσιεύσετε ερευνητικές εργασίες σας σε σοβαρά επιστημονικά περιοδικά.
Θα είμαι στη διάθεσή σας να σας συμβουλεύσω, αν το θέλετε, κατά τη διαδικασία αυτή.
Αν οι εργασίες σας σχετίζονται με το θέμα του διδακτορικού με το οποίο θέλετε
ν' ασχοληθείτε θα μπορούν να αποτελέσουν βάση για τη μετέπειτα έρευνά σας αλλά και
για τη διδακτορική διατριβή σας.
Μετά τη διαδικασία αυτή θα χαρώ ιδιαίτερα στην επόμενη προκήρυξη για υποψήφιους διδάκτορες
να έχω μπροστά μου μια δική σας ισχυρή υποψηφιότητα.
Η ερώτησή σας για το αν θ' απεργήσω ακούγεται εύλογη.
Κατανοώ ότι αν γνωρίζετε ποιοι συνάδελφοι θ' απεργήσουν και ποιοι όχι θα μπορέσετε
ν' αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις και να καθορίσετε καλύτερα το πρόγραμμά σας.
Δυστυχώς όμως αυτή η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τρίτους για τη δημιουργία
απεργοσπαστικών μηχανισμών. Επιπλέον, επειδή τόσο η συμμετοχή σε μια απεργία όσο
και η μη συμμετοχή σ' αυτή μπορεί ν' αφορά θέματα συναδελφικότητας, επαγγελματικής συνείδησης
και πολιτικών πεποιθήσεων θεωρώ την ερώτηση και ελαφρά άκομψη.
Για τους λόγους αυτούς έχω ως αρχή να μην απαντώ σε τέτοιες ερωτήσεις.
(Από εξήγηση φιλολόγου που μου μετέφερε ο συνάδελφος
Πάνος Βασιλειάδης).
Το 'αντικειμενοστραφής' είναι μετοχή του παθητικού αορίστου Β'
(κάποιος κάποτε γύρισε τον προγραμματισμό προς τα αντικείμενα) ενώ το
'αντικειμενοστρεφής' είναι μετοχή ενεργητικού ενεστώτος (ο προγραμματισμός
στρέφεται προς τα αντικείμενα). Προφανώς οι διαρκείς εγγενείς ιδιότητες
εκφράζονται από τον ενεργητικό ενεστώτα εξ' ου και το αντικειμενοστρεφής,
εσωστρεφής, δεξιοστρεφής κ.λπ.
Η σύνταξη «SQL εντολή» είναι λανθασμένη λέξη-προς-λέξη μετάφραση
από τα αγγλικά της έκφρασης «SQL command»,
η οποία χρησιμοποιεί τη σύνταξη «noun in apposition».
Στα ελληνικά η σωστή σύνταξη είναι η χρήση
ετερόπτωτου ονοματικού προσδιορισμού που εκφράζει σχέση με γενική ιδιότητας
(«ομάδα ποδοσφαίρου», «σύνδεση ADSL») ή
γενική περιεχομένου («τσουβάλι τσιμέντου», «εντολή SQL»).
Βλ. την
ενότητα 2.2
στη Γραμματική Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Α-Β-Γ Γυμνασίου).
Στείλτε μου ηλ-ταχ με την ερώτησή σας, ρωτήστε με μετά το μάθημα ή στο
εργαστήριο (θα με βρείτε συχνά στο χώρο πλάι στο εκπαιδευτικό εργαστήριο 2),
ή περάστε από το γραφείο μου
για να συζητήσουμε ζωντανά την ερώτησή σας.
Γενικά, αν η απάντηση μου πρόκειται να είναι σύντομη προτιμώ να απαντήσω με ένα ηλ-ταχ,
ενώ αν πρόκειται να είναι εκτενής ή απαιτεί ανταλλαγή απόψεων ή
επεξηγήσεις από εσάς προτιμώ να συζητήσουμε ζωντανά.
Αν η ερώτησή σας αφορά κάποια εργασία, δημοσίευση, ή κώδικα προγράμματος,
είναι συνήθως καλό να έχετε μαζί σας τυπωμένο το αντίστοιχο κείμενο
για να σημειώσω σχόλια πάνω στο χαρτί.
Εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό, όλο το πρωτότυπο υλικό της σελίδας αυτής του οποίου δημιουργός είναι ο Διομήδης Σπινέλλης παρέχεται σύμφωνα με τους όρους της άδειας
«Creative Commons Αναφορά-Παρόμοια διανομή 3.0 Ελλάδα».
Τελευταία αλλαγή: 2010-09-23