Στοιχεία αντικεμενοστρεφούς προγραμματισμού
- Κάθε οντότητα είναι ένα αντικείμενο (object).
- Υπολογισμοί γίνονται όταν ένα αντικείμενο στείλει ένα
μήνυμα (message) σε άλλο αντικείμενο
(ή - σύμφωνα με την επικρατέστερη ορολογία -
καλέσει μια μέθοδο (method) ενός άλλου αντικειμένου.)
Μια μέθοδος μπορεί να έχει ως όρισμα στοιχεία που είναι απαραίτητα
για την εκτέλεση του υπολογισμού.
- Κάθε αντικείμενο έχει τη δική του μνήμη για να αποθηκεύει την
κατάστασή του.
Οι μεταβλητές στις οποίες αποθηκεύεται η κατάσταση αυτή
καλούνται ιδιότητες (properties)
(ή μεταβλητές στιγμιότυπου (instance variables)).
- Κάθε αντικείμενο αποτελεί στιγμιότυπο (instance)
μιας κλάσης.
Η κλάση (class) είναι μια ομάδα από ομοειδή αντικείμενα.
- Η κλάση είναι ο χώρος στον οποίο ορίζεται η συμπεριφορά των αντικειμένων.
Όλα τα αντικείμενα μιας κλάσεις μοιράζονται την ίδια συμπεριφορά
(εκτελούν τις ίδιες μεθόδους).
- Οι κλάσεις μπορούν να οργανωθούν σε μια δενδρική δομή
που ορίζει κληρονομικότητα (inheritance).
Ιδιότητες και μέθοδοι που έχουν οριστεί σε μια μητρική κλάση
κληρονομούνται και είναι προσβάσιμες και από κάθε
υποκλάση (subclass) της.